

Nu ben ik als ondernemer groot voorstander van betrokkenheid. Van alle medewerkers. Dus zou je zomaar kunnen zeggen dat de vermelding bij de vacature mijn instemming heeft. Dat was ook zo, tot die overpeinzingen op de fiets….
Want, is het niet veel beter als iemand tijdens de wedstrijd -en dan liefst in de reguliere speeltijd- scoort? Niet ervoor, niet erna.
Hoe het ‘moet gaan’ en hoe het ‘had gemoeten’ dat doe je in een brainstormachtige of filosofische bui. In de tijd die ervoor staat het werk kunnen doen én doen. Als het werk niet gedaan kán worden in de ervoor staande tijd, lijkt het mij dat er opnieuw bekeken moet worden of de inrichting van die werkzaamheden passend is. Te lang te veel druk uitoefenen, geeft bij de sporter blessures (begrijpt iedereen) en bij de ‘gewone mens’ van alles en nog wat; van burn-out tot hartaanvallen. Tijdig gas terugnemen, nieuwe energie opdoen en er weer tegenaan.
Bij sport begrijpen we allemaal dat scoren binnen de speeltijd essentieel is. Is dat bij zakendoen anders?
Ik wens u medewerkers/collega’s met een negen-tot-vijf-mentaliteit!
Hartelijke groet,
Guus Lakeman
Reageren? guus@nlmtd.nl.